Quiz EduBox #19 /8 EduBox#19 Sprawdź swoją wiedzę o Arduino. 1 / 8 Przerwania zegara w Arduino to mechanizm umożliwiający : Wykonywanie zadań w regularnych, zaplanowanych momentach bez konieczności blokowania głównej pętli programu. Odczyt czasu rzeczywistego przez mikrokontroler. Wykrywanie i resetowanie zawieszonego programu. Kontrolowanie prędkości transmisji danych. 2 / 8 Ile timerów jest w Arduino Uno? Jeden: Timer0 (8-bit) Dwa: Timer0 (8-bit), Timer1 (16-bit) Trzy: Timer0 (8-bit), Timer1 (16-bit), Timer2 (8-bit) Cztery: Timer0 (8-bit), Timer1 (16-bit), Timer2 (8-bit), Timer3 (16-bit) 3 / 8 Jeśli do przerwań zegara użyjemy tego samego timera, który jest już wykorzystywany przez inną bibliotekę, to: Kod programu będzie działał wolniej. Timer zostanie automatycznie zastąpiony nowym timerem. Program będzie działał bez żadnych problemów. Może dojść do konfliktu, co spowoduje nieprzewidywalne zachowanie programu. 4 / 8 Jeśli jeden okres trwa 0,01 sekundy, to jaką ma częstotliwość w Hz? 1Hz 50Hz 100Hz 16MHz 5 / 8 Jeśli częstotliwość wynosi 1000 Hz, to jaki jest czas trwania jednego okresu w sekundach? 1s 1ms 1000s 0,001ms 6 / 8 Czas wykonania kodu w przerwaniu musi być: Dłuższy niż czas między kolejnymi przerwaniami Krótszy niż czas między kolejnymi przerwaniami Nie krótszy niż czas wykonywania pętli loop. Żadne z powyższych. 7 / 8 Czy funkcja przerwania: Może wykonać tylko jedną instrukcję. Może wykonać tylko dwie instrukcję. Nie może wykonać żadnej instrukcji. Może obsłużyć wiele instrukcji. 8 / 8 Jaką podstawową zaletę ma użycie przerwań w silniku krokowym? Zmniejsza zużycia energii silnika. Zwiększa moment obrotowy silnika. Pozwala precyzyjnie ustawić częstotliwość generowania impulsów sterujących silnikiem. Nie ma znaczenia. Twój wynik to 0% Resetuj Quiz