Quiz EduBox #01 /8 EduBox#01 Sprawdź swoją wiedzę o Arduino. 1 / 8 Co to jest Arduino IDE? Biblioteka języka programowania specjalnie stworzona do obsługi sensorów i modułów Arduino. Zintegrowane środowisko programistyczne umożliwiające pisanie, kompilowanie i wgrywanie kodu do płytek Arduino. Aplikacja mobilna do zdalnego sterowania i monitorowania projektów Arduino. Specjalistyczny program do tworzenia i edycji schematów elektronicznych dla płytek Arduino. 2 / 8 Jakie korzyści niesie za sobą symulacja Arduino (np. wokwi.com)? Możliwość zdalnego programowania rzeczywistych płytek Arduino przez internet. Automatyczne generowanie kodu programu na podstawie schematu. Możliwość symulowania działania kodu Arduino bez potrzeby fizycznego posiadania sprzętu. Żadne z powyższych. 3 / 8 Czym jest funkcja loop() w Arduino? Funkcją wykonującą się tylko wtedy, gdy zmienna globalna osiągnie określoną wartość. Funkcją, która jest wywoływana tylko raz w celu skonfigurowania ustawień i inicjalizacji płytki. Funkcją głównej pętli programu, która wykonuje się nieskończenie i powtarza swój kod, dopóki płyta nie zostanie zresetowana lub odłączona od zasilania. Funkcją używaną do wyłączania płytki Arduino po wykonaniu określonej liczby iteracji. 4 / 8 Jakimi znakami zaczynają się komentarze w kodzie Arduino? ## // ++ $$ 5 / 8 Jak nazywa się typ zmiennej w programowaniu Arduino, który przechowuje wartości logiczne 0 (fałsz) lub 1 (prawda)? int boolean char Nie ma takiego typu. 6 / 8 Który z poniższych operatorów jest operatorem arytmetycznym? || != + = 7 / 8 Jaka komenda inicjuje komunikację szeregową w Arduino z prędkością 9600 bps? Serial.begin(9600) Serial.start(9600) Serial.begin(115200) Serial.init(9600) 8 / 8 Czym różnią się zmienne globalne od lokalnych w programowaniu Arduino? Zmienne globalne mogą być używane tylko w funkcji setup(), podczas gdy zmienne lokalne tylko w loop() Zmienne globalne są przechowywane na serwerze, a zmienne lokalne na płytce Arduino Zmienne globalne są dostępne w całym programie, a zmienne lokalne tylko w obrębie funkcji lub bloków kodu, w której zostały zadeklarowane. Zmienne globalne są automatycznie inicjalizowane przez Arduino, a zmienne lokalne muszą być inicjalizowane ręcznie Twój wynik to 0% Resetuj Quiz